Wednesday 6 September 2017

Kenali Serbuk Gum Arabic Almanna Ameer

Gum Arabic Al-Manna Ameer adalah ketulan gula mentah atau getah pokok Akasia dari kategori Acacia Senegal. Ia diproses menjadi serbuk lebih halus untuk memudahkan penyediaan pengguna berbanding bentuk yang asal (ketulan) yang mengambil masa agak lama untuk hancur apabila direndam dalam air. 

Di negara Sudan, tanaman Acacia Senegal dikenali sebagai Hashab. Tardapat satu lagi keluarga tanaman akasia dari kategori Acacia Senyal yang dikenali sebagai Talha. Namun, prebiotik semula jadi Gum Arabic Al-Manna Ameer adalah dari gred terbaik iaitu getah arab jenis Acacia Senegal.

Gum Arabic Al-Manna Ameer datang dari sumber semula jadi. Ketulan getah pokok akasia yang telah membeku atau mengeras dikumpul untuk proses pembersihan dan perubahan ke bentuk serbuk yang lebih halus. Gula mentah yang diproses ini tanpa menggunakan bahan pengawet dan 100% asli serta halal untuk digunakan sebagai makanan kesihatan.

Serbuk Gum Arabic Al-Manna Ameer diproses dengan lebih halus dan memudahkan bancuhan ke dalam segelas air kosong dengan hanya mengambil masa selama tujuh saat untuk larut secara keseluruhan tanpa meninggalkan saki-baki mendapan di bahagian bawah gelas atau bekas minuman sebagaimana yang terdapat pada sesetengah produk lain.

Gum Arabic menurut kajian pakar pemakanan dan saintis Eropah dan Timur Tengah mempunyai kandungan serat mineral, kalsium dan sumber prebiotik paling tinggi berbanding buah-buahan lain. Bukan sesuatu yang mengejutkan jika nagara dunia sentiasa membuat permintaan tinggi terhadap Gum Arabic untuk kegunaan tertentu seperti produk makanan, suplemen, ubat-ubatan dan bahan campuran lain. Gum Arabic Al-Manna Ameer adalah bahan semula jadi yang hanya diproses ke bentuk serbuk halus.


Untuk mendapatkan Serbuk Gum Arabic Almanna Ameer anda boleh hubungi 017-9091920.Terima Kasih

No comments:

Post a Comment